torsdag 13 december 2007

Julen är här !



Ja, en nyhet är ju att jag nu har insett att julen har kommit och är här för att stanna
ända fram till slutet av Januari (Mor tycker det är så hemskt att ta bort allting så hon
låter all pynt vara kvar ett par extra veckor).
Men i alla fall så har jag i år bestämt mig för att försöka göra julen till någonting trevligt,
inte sura och inte sitta och tala om för halva Sverige hur tråkigt jag egentligen tycker att 
Julen firas här..

Vart är festerna? Dunkande salsa ut ur gigantiska högtalare, hela familjen och alla vänner samlas
( Allt från 2 åriga kusinen till gammal mormodern ) Skratten, dansen, maten?
Vart är kulturen?

Gud vad jag saknar Colombia..

Även om jag har bestämt mig för att göra Julen till någonting speciellt så vet jag att jag ALDRIG 
kommer att uppleva det vi hade förra Julen, känslorna var så starka då, Glädjen var så stor...
Nu känner jag ingenting, det blir helt vanliga dagar... Ska försöka jobba mig igenom Julen för
att slippa känna saknaden..


Ni vet vilka ni är ; JAG ÄLSKAR OCH SAKNAR ER !

Inga kommentarer: